Foto: Lynette Coulston/Pixabay.com

NRRLs generalforsamling 2023 vil bli avholdt elektronisk

Generalforsamlingen holdes søndag 7. mai 2023 kl 12.00.

NRRLs hovedstyre (HQ) har vedtatt at årets generalforsamling skal avholdes elektronisk, via en videokonferanseløsning. Stemmegivning vil også foregå elektronisk.

De gode erfaringene fra den elektronisk delen av generalforsamlingen i 2022 har åpnet opp for at hele generalforsamlingsarrangementet vil kunne bli gjennomført elektronisk i 2023. Å avholde en generalforsamling helt elektronisk er lite kostnadskrevende for organisasjonen, enklere administrativt for staben, og blir av HQ dessuten betraktet å være et godt demokratisk grep, da en slik form vil gjøre det mulig for alle medlemmer å kunne delta, enten hjemme ifra, fra et gruppelokale under et gruppearrangement, eller for den saks skyld fra et hotellrom i utlandet. Det eneste som kreves er internett og en bærbar PC/Mac, eller et nettbrett / smarttelefon. Deltar man som del av et gruppearrangement vil det kun være nødvendig med en smarttelefon for å kunne avgi sin stemme.

Alle NRRLs grupper oppfordres til å avholde et gruppearrangement for sine medlemmer under generalforsamlingen den 7. mai. Det som kreves er internett, et videokamera og en mikrofon for de som måtte ønske taletid, samt en videokanon eller større TV-skjerm for å vise frem selve arrangementet. Hver og en av deltagerne avlegger sin stemme elektronisk via egen smarttelefon, nettbrett e.l. Har noen behov for teknisk hjelp, f.eks. for den elektroniske avstemmingen, vil det sannsynligvis være mulig å få hjelp og råd fra andre deltagende medlemmer i gruppen.

NRRLs årsberetning vil ikke lenger bli trykket i sin helhet i bladet Amatørradio. All informasjon vil isteden bli samlet på nrrl.no/generalforsamling.

For å kunne delta på generalforsamlingen vil man først måtte registrere sin påmelding. Du melder deg på via skjemaet du finner på nrrl.no/generalforsamling.

Via den samme lenke vil man også etter hvert finne all informasjon tilhørende generalforsamlingen, som innkalling og saksliste, årsberetning, regnskap, forslag / lovendringsforslag og presentasjon av kandidatene som stiller til valg. Her vil også detaljert informasjon om hvordan delta elektronisk og avlegge elektronisk stemme bli publisert. All informasjon vil være tilgjengelig senest fredag 7. april 2023, men en del informasjon vil nok være tilgjengelig tidligere.

Påmeldingsfrist til generalforsamlingen vil være: Søndag 23. april 2023, kl. 23.59

Det vil under den elektroniske generalforsamlingen være mulig å ta ordet, men benkeforslag må sendes inn til NRRLs kontor i forkant og kan ikke fremmes direkte under selve generalforsamlingen.

Eventuelle benkeforslag må være NRRL i hende senest søndag 23. april 2023, kl. 23.59. Benkeforslaget må være vedlagt signert villighetserklæring fra kandidaten som foreslås. Villighetserklæring vil kunne lastes ned fra: nrrl.no/generalforsamling. Benkeforslag kan sendes via e-post til nrrl@nrrl.no, eller via vanlig post til NRRL, Postboks 20 Haugenstua, 0915 Oslo. Benkeforslag som sendes via vanlig post må være poststemplet innen fristen.

Norsk Radio Relæ Liga
Postadresse: Postboks 20 Haugenstua, 0915 Oslo
Besøksadresse: Nedre Rommen 5E, Oslo

Telefon: 22 21 37 90 - kontortid: tirsdag-torsdag kl 09-15 (ferielukket i juli)
Kontaktskjema

© Copyright 2024 Norsk Radio Relæ Liga. Alt innhold er opphavsrettslig beskyttet.
Det betyr at du ikke kan kopiere tekst, bilder eller annet innhold uten avtale. NRRL har ikke ansvar for innhold på eksterne nettsider som det lenkes til.